Track informatie
Breng de commerciële kansen binnen jouw organisatie in kaart

Snel Resultaten Boeken
De aanpak van het Commercial Success Framework (CSF) is erop gericht om snel, efficiënt en doelgericht resultaat te boeken. Bij een verbetertraject wil je graag snel resultaten boeken en dat begrijpen wij bij YellowForest als geen ander. Om dit te realiseren biedt het CSF drie verschillende ‘tracks’ om commerciële processen te optimaliseren. Elke track is bedoeld voor specifieke situaties. Je kunt een sales afdeling optimaliseren maar het kan ook zijn dat je die ‘Must-Win’ deal wilt scoren. Welke track het beste is voor jouw organisatie hangt af van de verbeterdoelstellingen die zijn gedefinieerd.

De Must-WinTrack
Deze track is bedoeld om alles te optimaliseren om die ene belangrijke opdracht binnen te kunnen halen. YellowForest calculeert met het CSF de acties die je moet nemen om het win-potentieel van die belangrijke opdracht te maximaliseren en daarmee voor te sorteren op het winnen van deze opdracht. Hoe eerder YellowForest in de sales-cycle wordt betrokken, hoe hoger het uiteindelijke win-potentieel van de Must Win deal wordt.
De SectorTrack
Als de commerciële resultaten in een bepaalde sector achterblijven, dan biedt de Sector Track de oplossing voor de optimalisatie van doorslaggevende commerciële functies in die sector. Het win-potentieel in de specifieke sector zal hierdoor significant verbeteren. Als vanuit een commerciële afdeling verschillende sectoren worden bediend dan zijn er vaak uitdagingen om de specifieke karakteristieken van een sector mee te nemen in het beleid. De sector Logistiek heeft bijvoorbeeld andere kenmerken dan de sector Financiële Dienstverlening. Omdat het CSF expliciet rekening houdt met commerciële variabelen die kenmerkend zijn voor een specifieke sector, kunnen sectorspecifieke optimalisaties in één oogopslag zichtbaar worden gemaakt.


360View Track
De commerciële slagkracht over de hele breedte van de organisatie wordt versterkt met de 360View Track. Het totale commerciële proces wordt onder de loep genomen. Er wordt een analyse gemaakt van de individuele processen binnen Marketing, Sales en Bids en er wordt gekeken naar de onderlinge interactie tussen deze drie functies. Een veel voorkomend voorbeeld is dat de campagnes die Marketing draait niet in lijn zijn met de resultaten die binnen Sales moeten worden gerealiseerd. Leren en vergelijken van sterke en zwakke punten tussen de verschillende sectoren onderling is een belangrijke basis voor organisatie brede verbeteringen. Met de 360View Track worden mogelijke optimalisaties zichtbaar gemaakt die het win-potentieel voor de hele organisatie kunnen verbeteren.
25 dagen
Gemiddelde Must-WinTrack Doorlooptijd
